Súlycsökkenés periódussal, Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

súlycsökkenés periódussal

Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz Táfelspicc Egy biztonságos és hatékony út a fogyáshoz.

súlycsökkenés periódussal hatékony fogyás rutin

Ennek a böjtölésnek a lényege, hogy az evési és a koplalási periódusok váltják egymást. Milyen fajtái vannak? Az egyik legnépszerűbb a nyolcórás időkorlát.

Kapcsolódó cikkek

Tehát 8 óra hosszáig szabad enni, a nap maradék 16 súlycsökkenés periódussal pedig nem. Nemcsak a fogyást segíti elő, hanem a belek pihenését is az étkezésmentes órákban.

A ciklus általában 28 napos, azaz 28 nap telik el a két egymást követő periódus első napjai között. A napos is normálisnak mondható, de jó, ha tudod, hogy az állandóan rendszertelen periódus azt jelzi, valami nagyon nincs rendbe a szervezetedben.

A másik népszerű módszer az es arányú táplálkozás. A hét öt napján normálisan étkezünk, két napig viszont csak kalóriát viszünk súlycsökkenés periódussal a szervezetünkbe. Szintén lehetővé teszi a test számára a pihenést, csökken a bevitt kalóriamennyiség, elindul a fogyás.

Végül beszélhetünk az evés-stop-evés módszeréről, ami azt jelenti, hogy hetente egy vagy két alkalommal 24 óráig nem veszünk magunkhoz ételt. A kutatások azt is kimutatták, hogy az időszakos böjt nemcsak a testsúlyunkra van pozitív hatással, hanem a koleszterin- és a vércukorszintre is. Ezek a módszerek azonban csak akkor járnak eredménnyel, ha nem kompenzálunk, tehát nem eszünk jóval többet, mint általában.

Ugyanakkor bármelyik időszakos böjtölési módszert is választjuk, ecg fogyás az alapelveket ajánlott követni, mint bármelyik egészséges táplálkozás esetén.

Bármelyik időszakos böjtölési módszert is választjuk, ugyanazokat az alapelveket ajánlott követni, mint bármelyik egészséges táplálkozás eseténForrás: Shutterstock Mit ehetünk és mit nem?

Ajánlott minimalizálni a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását, több sovány fehérjét, gyümölcsöt és zöldséget enni, illetve fenntartani az egészséges zsírok és szénhidrátok egyensúlyát. Fontos, hogy lassan együnk, és figyeljünk a testünk jelzéseire, így elkerülhetjük a túlevést.

Tovább, tovább!

A sovány fehérjék fogyasztásával hosszabb ideig érezzük magunkat jóllakottnak. Ilyenek például a csirkemell, a bab, a borsó, a lencse, a hal, a kagyló, a tofu vagy a sima görög joghurt. A gyümölcs- és zöldségfélék vitaminok, ásványi anyagok, rostok és fito-tápanyagok kiváló forrásai. Ezek hozzájárulhatnak a megfelelő emésztéshez, a bél egészségéhez, a vércukorszint szabályozásához, a gyulladások kezeléséhez és a szervezet általános jólétéhez.

Az öko-Atkins diéta

Néhány gyümölcs, amelyet az időszakos böjt során bátran lehet fogyasztani: alma, sárgabarack, áfonya, szeder, cseresznye, őszibarack, körte, szilva, narancs, görögdinnye. Illetve a zöldségek: kelkáposzta, spenót, répa, fejes káposzta, rukkola stb. Vannak azonban olyan élelmiszerek is, amelyeket súlycsökkenés periódussal jó fogyasztani időszakos böjt esetén. Tartózkodjunk a magas kalóriatartalmú ételektől, a cukroktól, a sok sót és zsírt tartalmazó ételektől.

súlycsökkenés periódussal leszokni a cukor mennyi ideig lefogy

Ezektől még éhesebbek lehetünk, és hajlamosak lehetünk túlenni magunkat. Nemcsak a fogyókúránkat ássuk alá, de még tápanyagot is alig viszünk a szervezetünkbe. Ha lehet, kerüljük: csipszek, snackek, popcorn, cukorkák, sütemények, gyümölcslevek, cukros gabonafélék, azok az ételek, amelyekben magas a hozzáadottcukor-tartalom. A feldolgozott ételekben súlycsökkenés periódussal italokban lévő cukor nem tartalmaz tápanyagokat, üres kalóriát jelent.

4 dolog, ami megzavarja a menstruációs periódusod | Well&fit

Mivel a cukor szupergyorsan megemésztődik, hamarabb leszünk éhesek. Tehát az időszakos böjtölés nemcsak hatékony fogyókúrás program, de az egészségünkre is pozitív hatással lehet. A fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek kipróbálják az időszakos böjtölés módszerétForrás: Shutterstock Hogyan hat a testünkre?

Amikor böjtölünk, számos dolog történhet a testben molekuláris szinten. A szervezet például beállítja a hormonszintet, hozzáférhetővé válik az elraktározott zsír, javul az inzulinérzékenység és a sejtek öngyógyítási folyamata is gyorsabban beindul.

Az izom nehezebb

A HGH, vagyis a növekedési hormon szintje megugrik, ezáltal beindul a zsírégetés és az izomnövekedés. Mégis a fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek kipróbálják az időszakos böjtölés módszerét. Azáltal, hogy kevesebbet eszünk, kevesebb az összkalória-bevitel. Ezenkívül az időszakos böjt megváltoztatja a hormonszintet a fogyás megkönnyítése érdekében.

Menne böjt nélkül is?

Az időszakos böjt amellett, hogy csökkenti az inzulin és növeli a növekedési hormon szintjét, növeli a norepinefrin, zsírégető hormon felszabadulását.

Egy másik tanulmány kimutatta, hogy az időszakos böjt kevesebb izomvesztést okoz, mint a folyamatos kalóriakorlátozás bármely más módszere. Az időszakos böjt nem való mindenkinekForrás: Shutterstock Egyszerűbbé teszi az egészséges életmódot Az egészséges táplálkozás egyszerű, de hihetetlenül nehéz fenntartani. Az egyik fő akadály az egészséges étkezés megtervezése és a folyamatos főzés.

súlycsökkenés periódussal hodgetwins zsírégetés

Az időszakos böjt megkönnyítheti a dolgokat, mivel nem kell folyton a konyhában serénykednünk. Kevesebbszer eszünk, tehát kevesebbet kell foglalkoznunk az ételkészítéssel. Az időszakos súlycsökkenés periódussal nem való mindenkinek Ha túlsúlyos vagy étkezési rendellenességek állnak fenn, akkor nem szabad böjtölnie anélkül, hogy előbb egy egészségügyi szakemberrel konzultált volna.

Milyen fajtái vannak?

Emellett a nőknek is óvatosnak kell lenniük az időszakos böjttel. Nem ajánlott a böjtölés továbbá, ha épp babát tervezünk, ha terhesek vagyunk vagy szoptatunk. Valamint alacsony vérnyomás vagy cukorbetegség esetén, illetve ha gyógyszereket szedünk. A legjobb, hogy a böjt elkezdése előtt mindenképp konzultálunk egy hozzáértő szakemberrel.

Fontos információk